2024-04-19 08:38:54

راهکارهای افزایش سرعت کامپیوتر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

ما در واحد پشتیبانی نرم افزار حسابداری پارمیس شاهد تماسهای کاربران و مشتریان محترم پارمیس می باشیم که در موارد زیادی از کند شدن سیستم خود شاکی هستند به همین منظور در این نوشتار سعی شده است تا راهکارهایی را برای افزایش سرعت کامپیوتر به شما کاربران محترم نرم افزار حسابداری پارمیس و سایر خوانندگان این مطلب ارائه نمائیم : شاید تا امروز اکثر مواقع این سوال برایتان پیش آمده باشد که علت افت ناگهانی سرعت کامپیوترتان چیست ؟ یا برای افزایش سرعت آن چه کار باید انجام داد ؟

روزهای اولی که ویندوز خود را به تازگی عوض کرده اید  از سرعت سیستم خود لذت میبرید کامپیوتر شما در بهترین حالت با سرعت مطلوب کار میکند، نرم افزار حسابداری شما به راحتی و با سرعت مناسب اجرا شده ، فعالیتها و ثبت سندهای شما بدون وقفه در داخل نرم افزار حسابداری انجام می شود و همه چیز به خوبی پیش میرود تا اینکه روزها میگذرند و روزهایی میرسد که سیستم شما کم کم با سرعت کند بالا می آید و بعد از گذشت زمانی کامپیوتر شما دیگر نای بالا آمدن ندارد ! کامپیوتر به نفس نفس افتاده و شاید برای باز کردن یک برنامه ساده زمان زیادی را سپری کند !

چه شده است ؟ چه اتفاقی افتاده ! کامپیوتری که تا چند روز پیش به خوبی و با سرعت بالا کار میکرد حال نفس های آن به شماره افتاده ! هرچه هست مربوط به ویندوز یا برنامه های در حال اجرا می باشد یا اینکه یک مشکل نرم افزاری مربوط به برنامه های نصب شده باعث میشود سرعت پردازنده کم شود یا حافظه پر شود و همین باعث کند شدن سرعت کامپیوتر شود.

در اکثر مواقع کاربران علت کند شدن سرعت کامپیوتر خودشان را نمیداند و در بهترین حالت تنها راهی که به ذهنشان میرسد تعویض ویندوز است.کاهش سرعت کامپیوتر یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که اغلب کاربران کامپیوتر بعد از گذشت زمانی با آن روبه رو میشوند که نوع کاهش سرعت میتواند متفاوت باشد

جالب اینجاست که بعد از گذشت زمان به جای اینکه این مشکل حل شود بدتر میشود و کامپیوتر روز به روز کندتر میشود !

کند شدن سرعت هنگام کار کردن با سیستم تاخیر در خاموش شدن سیستم کند شدن اجرای نرم افزارها از جمله این مشکلات هستند.

در این میان چند نکته و فرضیه اشتباه است که کاربران فکر میکنند با انجام این کار سرعت سیستم خود را افزایش میدند !

اولین فرضیه اشتباه اول به این نکته میپردازد که نصب آنتی ویروس باعث افزایش سرعت کامپیوتر میشود :

وقتی سرعت کامپیوتر کند میشود و یا ویندوز با خطاهای متعدد روبرو میشود کاربران فکر میکنند سیستم ویروسی شده است ! و سریع یک آنتی ویروس نصب میکنند .

حال به این مسئله میپردازیم که چرا این فرض اشتباه است ؟

دانلود کردن یک فایل مشکوک  و یا کلیک کردن روی پاپ اینترنتی یا باز کزدن پست های الکترونیکی ناشناس باعث آلوده شدن سیستم به ویروس های خطرناک می شود قطعا اگر این کارها را انجام ندهید تا 70% مواقع سیستم شما پاک می ماند.

داشتن یک آنتی ویروس خوب برای هر سیستمی ضروری میباشد اما مسئله مهم تر داشتن آنتی ویروس به درد بخور و مورد اطمینان است . نکته قابل توجه این است که از چه آنتی ویروسی استفاده میکنید ؟ مثلا بعضی از نرم افزاره مانند نورتن و مک آفی سرعت سیستم را کند میکنند , برای حل این مشکل میتوانید از نرم افزار Microsoft security  که هم رایگان است و اگر فایل مشکوکی بخواهد وارد سیستم شود این برنامه به شما هشدار می دهد . در ویندوز 8 نیاز به نصب آنتی ویروس نسیت چون به طور پیش فرض برنامه windows defender  نصب میباشد .

توجه : هیچکاه از 2 آنتی ویروس همزمان روی سیستم استفاده نکنید !

هرچند یک آنتی ویروس خوب میتواند از سیستم شما در برابر بد افزارها محافظت کند ولی خودتان نیز میتوانید برنامه هایی را که نمیشناسید از قسمت add or remove program کنترل پنل پاک کنید.

حال راه نجات کامپیوتر شما چیست و چه باید کرد تا سیستم شما از اول متولد شود !

1)     دستور scan disk را بر روی سیستم خود اجرا کنید :  ممکن است فایل هایی که بر روی هارد ذخیره میشوند دارای اشکال باشند که باعث کند شدن کارایی سیستم و بروز مشکلاتی برای هارد میشود که با اجرای این دستور تقریبا بیشتر خطاهای روی هرد دیسک را میتوان برطرف کرد.

2)     پاک کردن cache مرورگر : فایل های کش فایل هایی هشتند که هنگام استفاده از اینترنت روی سیستم باقی می ماند و اغلب برای نمایش صحیح صفحات وب هستند.

3)     هارد دیسک خود را هرچند وقت یکبار defrag کنید : با انجام عمل دفرگ فایل های روی هارد دیسک ساماندهی مشود که باعث بهبود سرعت سیستم میشود.

4)     ریجستری سیستم خود را پاک کنید : رجیستری اطلاعات مربوط به ویندوز و برنامه های نصب شده را در خود نگه میدارد .

5)     از سیستم خود در برابر ویروس ها محافظت کنید : ویروس ها اغلب اثر مخربی روی سیستم دارند که برای حفاظت کامپیوتر به این منظور باید از یک آنتی ویروس قوی استفاده کنید که به خاطر داشته باشید یک آنتی ویروس بدون آپدیت شدن کاربردی ندارد.

6)      تصویر پس زمینه را غیر فعال کنید : این عکس ها با تمام جاذبه و زیبایی که دارند ولی قدرت و سرعت سیستم را پایین می آورند.

7)     ایمیل های خود را پاک کنید : ایمیل های خود را بررسی کنید آن هایی که با آن ها فایل فیلم و عکس و موسیقی پیوست خورده سرعت سیستم را کند میکند .

8)     لغو پخش آهنگ هنگام بالا آمدن ویندوز  : اگر هنگام بالا امدن ویندوز آهنگ پخش میشود آن را لغو کنید.

9)     صفحه دسکتاپ خود را خالی نگه دارید : روی دسکتاپ خود فقط فایل های ضروری را قرار دهید که روزانه به طور متداول از آن استفاده میکنید در غیر این صورت سایر فایل ها را به درایو های خود منتقل کنید .

10)  حافظه رم سیستم خود را افزایش دهید .

11) ویندوز خود را به روز کنید : شرکت مایکروسافت به طور مرتب نسخه های آپدیت را برای ویندوز ارائه میدهد که میتوانید آن ها را به صورت رایگان دانلود کنید.

12)  در مورد کاربران نرم افزار حسابداری پارمیس و کند شدن برنامه بعد از مدتی که از کار با نرم افزار حسابداری می گذرد می توان این نکته را عنوان نمود که حتما روی دیتای ذخیره شده توسط برنامه و زمانی که برنامه اجرا شده است در فواصل زمانی یک بار فشرده سازی و بازسازی روی دیتای خود انجام دهند که برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بهتر است که برای انجام این عمل با واحد پشتیبانی نرم افزار حسابداری پارمیس تماس بگیرند.

که این راهکارهای ساده و مفید میتواند سرعت کامپیوتر شما را به راحتی افزایش داده و کار شما را راحتر کند و دیگر نیاز به تعویض سیستم عامل ندارید………!

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید