2024-03-29 01:07:33

از تلفن همراه تا همه چیز همراه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

با گسترش روزانه  فن آوری و به تبع افزایش آگاهی و دانش و سایر ارتباطات و تعاملات اجتماعی و اقتصادی و تجاری در گذر زمان شاهد یک تحول عظیم در دنیای دیجیتالی امروز و تغییر در زندگی انسان ها میشویم.

انسان امروزی بر خلاف گذشته در عرصه تعاملات روزانه خود دچار حالت متحرک (mobile) گشته و این باعث شده بیشتر مدت زمان بیشتری را خارج از منزل وبیرون به سر ببرد!

در گذشته انسان ها سایر تعملات اجتماعی و اقتصادی و سایر کارهای خود را در شعاع چند کیلومتری محل زندگی خود انجام میداند.

امروزه اغلب انسان ها برای رفتن به محل کار خود مسافت بیشتری را باید طی کنند واین امر باعث شده تعداد مسافت های درون شهری افزایش یابد.

صنایع مقتدرو عظیمی به موازات شکل گیری این دگردیسی در زندگی انسان ها به وجود آمده است. که از جمله آن میتوان به صنعت حمل و نقل اشاره کرد که در گذشته به صورت انفرادی

تامین میشد ولی در با گذشت زمان رفته رفته به صنعتی فراگیر و تجاری و همه گیر تبدیل شده است.

با ظهور صنایعی چون رستوران ها و فست فود و مراکز خرید و تفریحی به زندگی انسان پویایی و حرکت بیشتری بخشیده است.

رفت و آمد به محل کار تحصیل و غیره به خصوص در گروه جوانان باعث شده تا افراد نیمی  از

شبانه روز را خارج از محل سکونت خود بگذرانند.

جامعه امروز را میتوان به دو گروه تقسیم کرد :

گروه اول جوانان هستند که همانطور که گفته شد از تحرک بالایی برخوردار هستند این گروه جامعه متحرک هستند یا همان ((mobile society ((  و گروه دوم را جمعیت کم تحرک تر که همان سالمندان و افراد خانه دار و خانه نشینان تشکیل میدهد.

گروه اول از عادت ها و الگوها وشیوه های خاص خود برخوردار هستند مثلا این قشر از لحاظ اطلاع رسانی و تبیغات از گروه دوم جامعه که تقریبا افراد ثابتی هستند کاملا متمایزهستند.

این گروه در زمان خرید مشتریان خود انگیزه هستند که هرقدر میزان تحرک درآنها بیشتر باشد خود انگیزگی نیز در آن ها افزایش می یابد.

مصرف کنندگان گروه اول یا همان جامعه متحرک برای خرید هایشان بیشتر از گروه اول هزینه میکنند و از خود ماجراجویی بیشتری به خرج میدهند.

از تفاوت این گروه با گروه اول میتوان به این موضوع اشاره کرد که این گروه قبل از خرید لیستی از پیش نیازهای خود را تهیه نمیکنند و این باعث میشود تحرک این گروه میل گرایش به مراکز خرید را در آن ها افزایش میدهد.

حجم معاشرت و تعامل اجتماعی این گروه به نسبت افزایش تحرک روزانه نیز افزایش می یابد.

افزایش تجربه و آگاهی باعث شده تا توقع این گروه در تامین نیازهای اطلاع رسانی بیشتر شود.

نیازهای سرگرمی این قشر دیگر از طریق کانال های تلویزیونی و رادیویی تامین نمیشود.

واین گونه بود که ابزارها و رسانه های کمکی در راستای از بین بردن خلا پشتیبانی اطلاع رسانی ظهور کردند و تبلیغات محیطی اینترنتی ویا مهم تر از همه تبلیغ روی تلفن همراه ((موبایل)) گروه جامعه متحرک را در دستیابی به آگاهی از شناخت محصولات و خدمات همراهی نمودند. به طوری که این رسانه ها به صنعتی پولساز تبدیل شده اند.

از جمله امکاناتی که نرم افزار حسبداری پارمیس در اختیار مشتریان محترم خود قرار میدهد یک ماژول پیامک یا یک پنل برای ارسال اس ام اس به سایر اقشار جامعه منطقه ها مشاغل گوناگون است که یک گام خوب برای تبلیغ و بازاریابی و حتی ارتباط با سایر دوستان و آشنایان میباشد که به راحتی و از طریق ایترنت میتوانید یک سری پیامک انبوه برای هرگروه از جامعه که میخواهید ارسال کنید.

تبلیغات محیطی از همان آغاز تولد خود از اقتدار خاصی برخوردار بوده است و امروزه حتی با تبدیل به دیجیتال همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

اینترنت هم به ابزاری چند منظوره تبدیل شده که روزانه کاربران آن در حال افزایشند ولی هنوز به مرحله ای نرسیده که اغلب افراد جامعه از کاربران اینترنت باشد.

اما تلفن همراه با این که از قدمت بالایی برخوردار نیست از ویژگی ای منحصر به فردی برخوردار است بهتر است آن را ((اپراطوری همراه)) بنامیم چون امروزه تقریبا هر کس که مالک یک سیم کارت است مخصوصا جامعه متحرک !

موبایل یا شخصی تری ابزار ارتباطی است که قدمی نمانده تا این وسیله کوچک مرزهای ارتباطات را در هم بشکند و با ترکیب نیازهای امروزی در آینده ن چندان دور به یک ابزار همه کاره برای برطرف کرن نیازهای افراد متحرک تبدیل شود.

مارک میلائو مدیر نوآوری و بازاریابی در شرکت BMW میگوید :

براین باورم تلفن همراه تا رسیدن ((همه چیزهمراه)) تنها یک قدم فاصله دارد و این ((همه چیز همراه )) میتواند شامل تبلیغات همراه و ارتباطات همراه و سرگرمی و آموزش و حتی تجارت نیز همراه باشد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید