2024-03-28 19:36:45

پنج خطائی که شمارا قربانی کلاهبرداران تلفنی و کارت به کارت می کند !

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

 

خطای اول :

کلاهبرداران با بهانه‌هایی همچون خرید و فروش کالا، اقدام به مذاکره اولیه با فرد می‌کنند که از خطای اول فرد برای توافق با فرد ناشناس استفاده کرده و شماره حساب بانکی فرد را مطالبه می‌کنند تا مبلغی به عنوان پیش پرداخت یا مبلغ کامل جایزه به حساب فرد واریز شود.

 

کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت 

 

خطای دوم :

در این مرحله مالباخته خطای دوم خود که همان واگذاری شماره حساب بانکی به فرد نادیده و ناشناس است را مرتکب می‌شود و بعد از آن و پیرو همان مذاکره معطوف به درآمدزایی، مجدد با مالباخته در تماس تلفنی اعلام می‌شود که با وجود چندین مرحله تلاش، واریز وجه به حساب وی انجام نشده است.

 

کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت

 

خطای سوم :

بعد از آن و در سومین گام از فرد درخواست می‌شود که برای چک‌کردن واریز وجه به حساب وی به نزدیک‌ترین دستگاه عابربانک مراجعه کند که در اینجا خطای سوم مالباخته که همان مراجعه به دستگاه عابربانک برای واریز وجه به حسابش است، رخ می‌دهد که این در حالی است که مطلقا در فرآیند عملیات صحیح بانکی، گزینه‌ای مربوط به واریز وجه قرار ندارد.

کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت 

 

خطای چهارم:

بعد از مراجعه مالباخته به دستگاه عابربانک، از فرد درخواست می‌شود برای واریز وجه، کارت خود را وارد دستگاه کند، گفت: در این مرحله خطای چهارم مالباخته که واردکردن کارت به دستگاه عابربانک است، انجام می‌گیرد چرا که مطلقا در عملیات صحیح بانکی، برای واریز وجه نباید این حرکت را انجام داد.

 

 کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت 

خطای پنجم :

بعد از آن کلاهبرداران با طرح ادعاهای مختلف شامل تسلط بر سیستم‌های نرم‌افزاری بانک، آشنایی با کارمندان شبکه بانکی و دریافت کدهای مخصوص و … از فرد می‌خواهند تا برای رفع مانعی ایجاد شده در واریزوجه به حساب بانکی‌اش در صفحه نمایشگر دستگاه عابربانک از دکمه‌های مشخص استفاده کرده و آنها را فشار دهد، گفت: خطای پنجم در این مقطع توسط مالباخته صورت می‌گیرد، چرا که اجابت دستور فرد ناشناس در انجام عملیات روی دکمه‌های صفحه نمایشگر دستگاه عابربانک، عملی نیست که مالباخته بخواهد این مسئله را انجام دهد.

کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت 

 

کلاهبرداران در این شیوه از مالباخته می‌خواهند که عمدتا زبان صفحه نمایشگر را از فارسی به لاتین تغییر دهند، بعد از تبدیل زبان صفحه نمایشگر به لاتین، پروسه فشاردادن سایر دکمه‌ها که معمولا در قالب یک عدد چند رقمی است، منجر به تخلیه حداکثری موجودی کارت مالباخته و واریز همزمان به کارت فرد ناشناس در حال تماس می‌شود.

 

کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت 

کلاهبرداران حرفه‌ای فعال در این فرآیند مجرمانه معمولا از تلفن‌ها و کارت‌های بانکی فاقد هویت واقعی استفاده می‌کنند،

با انجام ندادن پنج خطای مطرح در این روش و مکالمه، به قربانی جرم در کلاهبرداری‌های تلفنی و کارت به کارت تبدیل نشویم .

 

 

کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید