2024-03-19 02:39:48

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

با پيشرفت تكنولوژي و با تغيير روش انجام امور حسابداري از روش دستي به كامپيوتري، به كل شيوه انجام امور حسابداري و گزارشگيري از آن تغيير يافت، كه اين تغيير نيز براي جامعه حسابداران بسيار مفيد واقع شد و حسابداران امروزه از مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری بهره مند شده اند.

يكي از مهم ترين مزاياي استفاده از نرم افزار حسابداري نسبت به حسابداري به روش دستي صرفه جويي در زمان است. به اين صورت كه يك نرم افزار حسابداري قابليت پردازش حجم بالايي از اطلاعات را در كسري از ثانيه دارد و معمولا بخش عظيمي از امور حسابداري را به صورت خودكار انجام مي‌‌ دهد. امروزه نرم افزار حسابداري هاي زيادي در جامعه وجود دارد كه هر كدام از اين نرم افزار ها قابليت هاي خاص خود را به همراه دارند. در نتيجه يكي از نكات مهم در انتخاب يك نرم افزار حسابداري، متناسب بودن نسخه نرم افزار حسابداري با كسب وكار ما مي باشد.

به طور كل نرم افزار هاي مختلفي براي انجام امور حسابداري وجود دارد كه هر فرد بسته به نوع كار خود مي تواند نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب كند. علاوه بر اين يك نرم افزار بايد از هر لحاظ داراي امنيت باشد تا از سرقت و يا تغيير اطلاعات كاربر به هر نحوي جلوگيري كند كه امروزه معمولا شركت هاي توليد كننده‌ي نرم افزار حسابداري  با استفاده از قفل هاي سخت افزاري و گذرواژه هاي نرم افزاري، امنيت اطلاعات كاربر را تضمين مي‌كنند.

از ديگر ويژگي هاي يك نرم افزار حسابداري داشتن رابط كاربري مناسب است. در عين حال يك نرم افزار حسابداري بايد بازدهي كاملي براي كاربر داشته باشد. به طور معمول مهم ترين خواسته يك كاربر از يك نرم افزار حسابداري، امكان استفاده از ابزار هاي گزارشگيري به صورت دقيق و صحيح مي‌باشد تا با استفاده از نتيجه‌ي اين گزارشات عملكرد مناسبي براي بازدهي بهتر كسب وكار خود انديشه كند.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری

استفاده کردن از نرم افزار حسابداری دارای مزایای بسیار زیادی است که سبب مکانیزه شدن کارهای حسابداری و مالی کسب و کارها خواهد شد. در گذشته تمامی این امور به‌صورت کاملا سنتی و دستی انجام می‌گرفت که احتمال بروز خطا و اشتباه در آن بسیار بالا بود. امروزه با روی کار آمدن نرم افزارهای حسابداری و سیستم‌های مدرن حسابداری، تمامی مشکلات رفع شده و استفاده کردن از نرم افزارها بر حسب نیازهای کسب و کارها در دسترس همگان قرار دارند. در ادامه توجه شما را به مزایای استفاده کردن از این نرم افزارها جلب می‌کنیم:

ورود سریع داده ها به شکل دقیق و ساده

با استفاده از نرم افزار حسابداری حرفه‌ای و درست، به‌سادگی و با دقت بالا می‌توان داده‌های مربوط به مشتریان و کالاها و خدمات و غیره را وارد سیستم کرد و در صورت لزوم با سرعت بیشتر می‌توان به آنها دست پیدا کرد. در این‌گونه موارد از پیش آمدن خطا در وارد کردن اطلاعات نیز پیشگیری کرده و تمامی امور با سرعت و دقت بالاتری انجام می‌گیرند. با استفاده از نرم افزار حسابداری و وارد کردن اطلاعات از طریق آن به سرعت با وارد کردن قسمتی از مشخصات کالا یا خدمات و غیره می‌توان به تمامی جزئیات مربوط آن دست پیدا کرد.

پردازش بالای اطلاعات

با استفاده از نرم افزار حسابداری معتبر، پردازش اطلاعات با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. رویه صدور فاکتور برای مشتریان و انجام دادن کار مشتریان با این سیستم‌ به‌سرعت صورت گرفته و بدین گونه کار مشتریان محترم با سرعت و رضایت بیشتری طی خواهد شد. در عین‌حال کاربران نرم افزار حسابداری نیز تعداد بیشتری از مشتریان را در طول روز انجام داده و کارها با نظم و دقت بیشتری صورت خواهند گرفت.

پردازش اطلاعات با نرم افزار حسابداری
پردازش اطلاعات به کمک نرم افزار حسابداری

ثبت و ارائه گزارشات خودکار و دقیق

با استفاده از نرم افزارهای حسابداری به گزارشات سود و زیان، گزارشات متنوع انبار، گزارش بدهکار و بستانکار و سایر گزارشات مورد نیاز برای مدیریت کسب و کار به‌راحتی و به‌صورت خودکار می‌توان دسترسی داشت. در یک نرم افزار حسابداری با استفاده از ثبت اطلاعات مورد نیاز گزارشات حسابداری را می‌توان ثبت و در صورت نیاز از آنها استفاده کرد. با استفاده درست و به‌موقع از این گزارشات می‌توان مدیریت یک کسب و کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد. با این روش از مدیریت کسب و کار، تنها دغدغه باقی مانده برای مدیران تنها پیشرفت و ارتقا کسب و کار است. که با استفاده از قابلیت‌هایی که نرم افزار در اختیار آنها می‌گذارد، برنامه ریزی کردن برای پیشرفت کسب و کار کار چندان پیچیده‌ای نخواهد بود.

صرفه جویی در زمان، نیروی انسانی و جلوگیری از خطا 

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری در توسعه کسب و کارها صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی است. ثبت اطلاعات و داده‌های مالی یا حسابداری اگر به‌صورت دستی انجام شود؛ امکان بروز خطا در ثبت آنها بسیار بالا است. چنانچه تنها یک رقم در سیستم به اشتباه نوشته شود، سبب بروز اختلاف در همه سندهای حسابداری و بروز سود و زیان خواهد شد. با این وجود ثبت تمام وقایع حسابداری نیازمند زمان طولانی و صرف انرژی انسانی زیادی است، که در عین حال احتمال خطا نیز وجود دارد. خطاهایی که سبب بروز اشتباهات در محاسبات سود و زیان و غیره خواهند شد. اما با استفاده از نرم افزار حسابداری تا حد چشمگیری در مصرف زمان و انرژی انسانی جلوگیری خواهد شد. ضمن اینکه احتمال بروز خطا نیز تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

مزایای نرم افزار حسابداری
صرفه جویی در زمان با نرم افزار حسابداری

سخن پایانی

در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که استفاده کردن از نرم افزار حسابداری حرفه‌ای سبب به حداقل رسیدن خطاهای انسانی، صرفه‌جویی در نیروی انسانی خواهد شد.به‌این ترتیب می‌توان از نیروی انسانی موجود در جهت توسعه کسب و کار بهره برد. با طرح‌ریزی یک برنامه‌ریزی درست و دقیق و استفاده بهینه از نیروی انسانی که در اختیار داریم، می‌توان برای یک موفقیت چشمگیر در کسب و کار برنامه‌ریزی کرد.

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس با سال‌ها تجربه در زمینه تولید نرم افزارهای حسابداری مالی و حسابداری با افتخار در خدمت مدیران کسب و کارها است، تا ضمن مدرن کردن کسب و کارهای قدیمی و سنتی سبب رشد و ارتقا تمامی کسب و کارها شود. در پايان مي‌توان گفت يكي از لازمه‌ هاي امور حسابداري، استفاده از يك نرم افزار مناسب و متناسب با كسب و كار هر فرد مي‌باشد.

سوالات پرتکرار درباره مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری

  1. ویژگی‌های نرم افزار حسابداری خوب چیست؟
    نرم افزار حسابداری خوب دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است. مهم‌ترین آنها عبارتند از: کاربری ساده و آسان، سفارشی سازی نرم افزار، ثبت و ارائه گزارشات، یکپارچه بودن نرم افزار، امنیت بالا، پشتیبانی و به‌روزرسانی‌های مداوم و غیره.
  2. انواع نرم افزارهای حسابداری کدامند؟
    نرم افزارهای حسابداری انواع مختلفی دارند. مهم‌ترین آنها عبارتند از: نرم افزار حسابداری فروشگاهی، نرم افزار حسابداری تولیدی، نرم افزار حسابداری خدماتی، نرم افزار حسابداری شرکتی، نرم افزار حسابداری بازرگانی و غیره.
  3. دلایل استفاده از نرم افزار حسابداری چیست؟
    از دلایل استفاده از نرم افزار حسابداری پارمیس به موارد زیر می‌توان اشاره کرد: در دسترس بودن و مقرون به‌صرفه بودن، ثبت گزارشات، در دسترس بودن، رابط کاربری ساده، بی نیاز از داشتن دانش حسابداری، برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله و مزایای نرم افزار حسابداری مراجعه نمایید.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید