2024-03-19 12:56:10

همه چیز درباره حساب های پی پال – قسمت دوم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
همه چیز درباره حساب های پی پال
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

هر قدر که ایجاد حساب کاربری در پی پال برای فردی خارج از مرزهای ایران (و همچنین خارج از مرزها دیگر کشورهای تحریم شده توسط پی پال) ساده و سریع است، ایجاد حساب کاربری در پی پال برای کاربران ایرانی نه تنها ساده نیست که مطابق تمهیدات این وب سایت قاعدتاً باید ناممکن باشد. مطابق تحریم پی پال، هر گونه استفاده کاربران ایرانی از پی پال ممنوع است و در نتیجه دسترسی به تمامی صفحات موجود در وب سایت PayPal.com با IP ایران مسدود است. همچنین بر طبق این تحریم، در صورتی که پی پال در مورد ایرانی بودن یک کاربر ظنین شود، حق دارد تا اکانت پی پال او را Block نماید و موجودی حساب کاربری مورد نظر را مسدود نماید. پس لازم است تا همه چیز درباره حساب های پی پال را بدانید.

مطالعه بیشتر: برنامه حسابداری

اگر فرض کنیم که شما در داخل ایران نیستید، شما می توانید برای ایجاد حساب کاربری در سایت پی پال با رعایت نکاتی مشابه با ایجاد حساب کاربری در هر سایت دیگری با وارد کردن نام و نام خانوادگی، ایمیل آدرس، آدرس محل زندگی یا شرکت، شماره تماس، کشور محل زندگی و غیره حساب کاربری خود را به سادگی ایجاد نمایید. پس از آن لازم است با استفاده از اطلاعات یک حساب بانکی خارجی یا یک کارت نقدی یا اعتباری بین المللی (مثل مستر کارت یا ویزا کارت) نسبت به وریفای کردن حساب کاربری خود اقدام نمایید.

پس از ایجاد حساب کاربری و تأیید ایمیل فعال سازی، حساب کاربری پی پال فعال می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از شناسه و رمز عبور پی پال وارد حساب کاربری خود شوید و از امکانات آن استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار حقوق و دستمزد

خدمات اصلی پی پای چه هستند؟

انواع حساب‌های کاربری پی پال

در زمان ایجاد اکانت پی پال باید نوع حساب نیز تعیین شود. حساب‌ کاربری پی پال می‌تواند یکی از انواع Premier، Personal و یا Business باشد. همچنین می توان در هر زمانی نوع یک حساب پی پال را از Personal به دیگر انواع یعنی Premier یا Business تغییر داد.

حساب های پی پال از نوع Premier و Business دارای امکانات بیشتر و محدودیت های کمتری نسبت به اکانت های Personal هستند و پس از ارائه مدارک لازم مطابق درخواست پی پال، می توانند برای پاسخگویی به مقاصد حرفه ای تر شامل تراکنش های دریافتی و پرداختی با مبالغ بزرگتر و یا تعداد بیشتر تراکنش ها در مقایسه با اکانت های Personal مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار انبارداری

انواع تراکنش ها در پی پال

در پی پال می توان تراکنش هایی از انواع زیر را انجام داد:

  • خرید از طریق درگاه پی پال
  • ارسال پول (Send Money) به دیگر حساب های پی پال
  • دریافت پول از سایر اکانت های پی پال
  • پرداخت Invoice های صادر شده توسط سایر کاربران پی پال
  • انتقال پول از حساب بانکی به اکانت پی پال و بالعکس
  • انتقال پول از کارت نقدی یا اعتباری به اکانت پی پال و بالعکس
  • ریفاند بخشی یا کل مبلغ دریافت شده در یک تراکنش

در ادامه توضیح مختصری در مورد سه نوع تراکنش نخست داده می شود.

باید بدانید: نرم افزار CRM

خرید از طریق درگاه پی پال

وقتی شما یک اکانت پی پال فعال دارای موجودی (Balance) یا متصل به یک حساب بانکی یا کارت نقدی یا اعتباری داشته باشید، می توانید با استفاده از آن در تمامی درگاه های پرداخت با پی پال در وب سایت های اینترنتی خرید کنید. بدین ترتیب که پس از اضافه کردن کالای مورد نظر به سبد خرید خود، با کلیک بر روی کلید Buy که به رنگ نارنجی است و لوگوی پی پال در آن قابل مشاهده است، به صفحه مشخصی در وب سایت PayPal هدایت می شوید. سپس پی پال این امکان را به شما می دهد تا وارد اکانت پی پال خود شوید و پس از تایید مبلغ و ورود داده های لازم، خرید را با استفاده از اکانت پی پال خود به انجام رسانید. پس از انجام هر خرید در درگاه های پی پال، یک رسید به شما نمایش داده می شود که در داخل حساب کاربری پی پال شما نیز قابل مشاهده است. یک نسخه از این رسید نیز به ایمیل آدرس شما ارسال می شود.

حتما بخوانید: نرم افزار دریافت و پرداخت و نرم افزار بازرگانی

ارسال پول به دیگر حساب های پی پال

شما از طریق پی پال می‌توانید به سایر حسابهای پی پال پول انتقال دهید و به عبارت دیگر برای آنها پول ارسال کنید. این کار مشابه با همان کاری است که شما در رابطه با حساب های بانکی خود در ایران تحت عنوان کارت به کارت، حواله بانکی ، پایا و ساتنا انجام می دهید. برای ارسال پول یا (Send Money) در PayPal تنها چیزی که نیاز دارید، آدرس ایمیلی است که اکانت پی پال طرف مقابل با آن ساخته شده است که به آن PayPal Account یا PayPal ID گفته می شود.

حداکثر مبلغ یک تراکنش در پی پال می تواند 10,000 دلار آمریکا یا معادل تقریبی آن به سایر ارزها باشد. به عنوان مثال سقف یک تراکنش در پی پال 8,000 یورو یا 12,500 دلار کانادا است. همچنین برای انجام این کار پی پال کارمزد بین 2.5 تا 4 درصد را محاسبه می کند و از مبلغ انتقال داده شده کسر می کند.

بیشتر بخوانید: پایانه فروشگاهی و نرم افزار فروشگاهی

استفاده از خدمات دریافت پول پی پال

پی پال نه تنها پرداخت را برای کاربران ساده کرده است، بلکه دریافت پول را نیز برای صاحبان کسب و کار و افرادی که کسب و کار خانگی (Home Business) دارند نیز ساده کرده است. به طور مثال اگر شما خدماتی مثل برنامه نویسی، طراحی گرافیک، تهیه عکس و ترجمه را برای وب سایت‌های خارجی انجام می‌دهید، بسیاری از این وب سایت‌ها امکان پرداخت توسط پی پال را در روش‌های پرداخت پول به ارائه کنندگان خدمات در نظر گرفته اند.

روش دیگر برای دریافت پول از دیگران این است که آدرس اکانت پی پال خود را در اختیار آنها بگذارید تا پول را برای شما از روش Send Money ارسال کنند.
در صورتی که حساب کاربری شما امکانات لازم را داشته باشد، همچنین می توانید با صدور Invoiceی که از داخل اکانت پی پال خود به نام آنها تهیه کرده اید، و ارسال آن، امکان پرداخت پول را برای آن ها فراهم آورید.

حتما بخوانید: کارتخوان اندرویدی و نرم افزار تولید

4 مشکل بوجود آمده در حساب پی پال ایرانیان

محدودیت ها و موانع کار با پی پال

پی پال همانطور سادگی و سرعت در نقل و انتقال پول به صورت آنلاین را میسر نموده است، اما در عین حال با نظارت جدی که بر روی تراکنش ها اعمال نموده است. این امر برای افرادی که از دانش و اطلاعات لازم جهت کار با پی پال برخوردار نیستند، خطرات زیادی را به دنبال دارد. به عنوان مثال پی پال ایرانیان مقیم ایران را برای استفاده از خدمات خود تحریم نموده است. از این رو در صورت استفاده از سایت پی پال بدون در نظر گرفتن تمهیدات مناسب از داخل ایران، پی پال بلافاصله آن حساب کاربری را مسدود می کند و موجودی اکانت پی پال را نیز ضبط می کند.

باید بخوانید: حسابداری و مالیات و ERP چیست؟

اما از محدودیت های کار با پی پال از ایران که بگذریم، انتقادهایی نیز به پی پال وارد می‌شود. مثل این که این است که پی پال علی رغم این که مانند یک بانک ارائه خدمات می نماید، اما بسیاری از قوانین و مقررات مربوط به بانک ها در مورد آن صادق نیست. پی پال هیچ تعهدی برای پرداخت سود به موجودی حساب های افراد ندارد، هرگز به کسی وام نمی پردازد و برای انتقال موجودی حساب به دیگر افراد پس از دریافت حکم های قضایی ساز و کاری در آن دیده نشده است.

همچنین پی پال بدون آن که به هیچ نهادی مجبور به پاسخگویی باشد، در رابطه با اختلافات افراد داوری نموده و بر اساس نتیجه ای که به آن می رسد اقدام به بلاک نمودن یا لیمیت کردن اکانت های پی پال می نماید و یا موجودی آن ها را ضبط می کند. در این شرایط پی گیری کار روندی پر هزینه و سخت برای کاربران خواهد بود که توسط مردم بسیاری از کشورهای جهان به دلیل محدود بودن قوانین پی پال به قوانین کشور آمریکا، اساساً قابل پی گیری نیست.

این مشکلات به ویژه در شرایطی که بسیاری از کاربران اطلاع زیادی از شرایط و ضوابط پی پال ندارند و از سویی دیگر موافقتنامه موجود در وب سایت پی پال بسیار طولانی و پیچیده است، کاربران را با دردسرهای زیادی مواجه می کند.

مطالعه کنید: نرم افزار حسابداری شخصی و نرم افزار حسابداری رایگان و نرم افزار حسابداری آنلاین

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید